torsdag 19 augusti 2010

Höst...

... betyder mössor i massor! Skönt att ha några stycken så att de passar till allt i höstgarderobben!





tisdag 17 augusti 2010

Fruktdax!

Det finns en tradition på Leias förskola att ha med sig frukt varje dag. Så jag har länge tänkt på att sy en liten fruktväska till henne, det är ju mycket roligare än bara en plastpåse:-)
Så här är den!

måndag 16 augusti 2010

Bilar!!!

Vi tappade en bilbeltäskydd... Så kom jag på att man kan ju sy ett par! Och så kan man göra de mycket roligare än de vi hade! Så det var lite tur i oturen :-)
Tygen har jag köpt i Japan, och så perfekt det passar att ha i bilen!

söndag 15 augusti 2010

Farmer igen!


En tjejfarmer!!! Gulliga djur på gulliga byxor. Dessa är en present till en liten tjej, strl. 62!

onsdag 11 augusti 2010

Österut!


Dessa gulliga byxor kommer att bäras av en liten tjej i Ukraina. Hoppas att hon blir nöjd!
Modellen är min absoluta favorit, jag har sytt så många sådana muddbyxor, men tröttnar aldrig på dem!

måndag 9 augusti 2010

Äntligen matryoshka!

Ett projekt som har bott i mitt huvud i hundra år, i alla fall sedan jag hade fått den fina boken av frost. Tack, kära frost, för översättning av arbetsbeskrivningen!
Jag bara älskar matryoshkatyget från Stoff o Stil!


lördag 7 augusti 2010

Räven raskar över gräset?

,,

Dags att börja sy lite höstkläder!!! Jag blev så förtjust i rävapplikationen från den senaste Ottobre att jag bara var tvungen att sy en rävklänning till Leia! Det tog sin lilla tid, med så fin den blev!!!

Den stolta ägarinnan i sin nya klänning!

Related Posts with Thumbnails