fredag 30 april 2010

Vårvelour...

En velourjacka till våren!
Leia är fortfarande jätteförtjust i sin gamla velourjackan , men den börjar bli alldeles för liten. Så jag sydde en ny i samma modell. Härligt vårig blev den, och så mycket mera proffsigt sydd än den gamla (nu när jag har overlock :-)

torsdag 29 april 2010

"M"- tröjan!!!!


Till en liten kille i Norge! Hans mamma såg denna och ville gärna ha en likadan till sin lilleman.
Hoppas nu alla parter blir nöjda :-)
Strl. är 92/98.

Vilda bebin!


BB väskan måste fyllas på! Det är så roligt att sy så små saker! Jag började sy när min dotter var i strl. 74, så jag hann aldrig sy såna små grejer till henne! Så det känns lite nytt :-))) Denna body är i strl. 50. Jag valde randig mudd för att höja "tigerkänslan" i det hela :-)

tisdag 27 april 2010

Apnytt!

Lite mer till bebisen! Denna är i storlek 50, men känns rätt så stor.

När vi var på ultraljud så visade det sig att bebisen varr ganska liten, kommer inte väga mer än 3 kg i v. 40, så vi får nöja oss med sparkbyxan i strl. 45 den första tiden :-)


söndag 25 april 2010

Vinnaren!!!


Grattis till Amanda som vann en valfri mössa i den stora tävlingen!!!

torsdag 22 april 2010

Flodhästkjolar!

Jag hade nästan glömt att jag hade massor av IKEAs flodhästtyg hemma. Hittade bitarna när jag städade i tyghyllan sist. Blev sugen på att sy något i de och så blev det två vår/sommarkjolar i strl. 92 och 74. Båda kan köpas här!

tisdag 20 april 2010

Huvudsaker... igen

Mera mössor!!! En till vårmössa till Leia (det blev Stoff och Stils aptyg med JNY´s rosa interlock som foder) och en beställd mössa i vuxen storlek till Franks pappa! Hoppas han blir nöjd :-)

Ännu finns det möjlighet att vinna en av mina mössor, tävla här!




Related Posts with Thumbnails