tisdag 17 februari 2009

En annan elefant!



När jag var på Stoff o Stil för några dagar sedan, såg jag det här elefant tyget. Snyggt, va? Det fanns också vita elefanter på röd backgrund, men det såg jag när jag skulle betala, hade inte tid, så det får bli nästa gång :-)

Det blir säkert en och annan tröja och tights. Nu fick jag också elefant tyget från Jofotex, så det blir mååånga elefantplagg :-)
Jag sydde denna, men det blev så fel med halsringningen, den blev så stor och konstig, jag tror att mudden var för tjock... Eller jagh vet inte alls... Får jag göra om den....

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Oj, det var verkligen fint!!

Äppel Päppel sa...

Jättesnygga tyger! Vad kul det ska bli att se allt fint du ska göra av det! Bor du nära Stoff och Stil? Det skulle jag också gärna göra!

Äppel Päppel sa...

Hej igen! Vilken fin tröja! Kanske skulle du ha kortare mudd i halskanten och stretcha ut den lite mer?!? Precis så där blev min första raglantröja jag sydde, den var också röd med elefanter! Lustigt! Men den är ju kanonfin! Snyggt med det turkosa till! Fy, vad orättvist att bo så nära Stoff & Stil! :)

Related Posts with Thumbnails